Informacijski sustav visokih učilišta (ISVU) je složeni informacijski sustav za podršku
poslovnim procesima povezanim s praćenjem tijeka studiranja studenata na visokim
učilištima u Hrvatskoj.
Korisnici sustava su studenti (njih gotovo 140.000), nastavnici i djelatnici visokih
učilišta i drugih ustanova iz sustava visokog obrazovanja i znanosti (ukupno oko
14.000).
Projekt izgradnje Informacijskog sustava visokih učilišta pokrenulo je još 1999. godine
tadašnje Ministarstvo znanosti i tehnologije. Razvoj sustava povjeren je Fakultetu
elektrotehnike i računarstva (FER) Sveučilišta u Zagrebu.
ISVU počinje s radom na pilot-ustanovama u svibnju 2001. godine. To su bili Medicinski
fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u
Zagrebu. ISVU je gotovo od samog početka realizacije projekta, od srpnja 2001. godine
povezan s tada već postojećim Informacijskim sustavom studentske prehrane, a današnjim
Informacijskim sustavom studentskih prava (ISSP). Prvi upisni list na produkcijskom
sustavu evidentiran je u srpnju 2001. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje.
Studomat se počeo koristiti 2002. godine. U veljači je prijavljen prvi ispit, a u srpnju
je obavljen prvi upis putem Studomata.
U listopadu 2003. godine završena je izgradnja sustava, a 2004. godine sustav je potpuno
preseljen na poslužitelje u Srcu, uspostavljen je Centar potpore Informacijskom sustavu
visokih učilišta (CP ISVU) i obavljena je službena primopredaja sustava između FER-a i
Srca. Od tada Srce brine o radu sustava, pruža tehničku podršku korisnicima i održava
tečajeve, a FER je zadužen za održavanje i nadogradnju sustava.
U sljedećim godinama sustav se intenzivno širi i razvija. 2005. godine visoka učilišta
kreću s evidencijom podataka o preddiplomskim, a 2008. godine o diplomskim studijima i
studentima. Izgrađena je podrška za model studiranja prema preduvjetima (2006.),
kontinuirano praćenje studenata (2007.), dvopredmetne studije (2007.), mobilnost
studenata (2010.), generiranje svjedodžbi, diploma i dopunskih isprava o studiju
(2010.). Uspostavljeni su probni sustav za krajnje korisnike (2004.) i sustav za
održavanje tečajeva (2006.).
2006. godine ISVU je povezan s informacijskim sustavom Mozvag, a 2007. godine s
Autentikacijskom i autorizacijskom infrastrukturom sustava znanosti i visokog
obrazovanja (AAI@EduHr) za potrebe održavanja sadržaja LDAP imenika na visokim
učilištima. 2010. godine upisani su prvi studenti temeljem podataka iz sustava Državne
mature, odnosno Nacionalnog informacijskog sustava prijava na visoka učilišta (NISpVU).
U kolovozu 2011. godine Srce od FER-a preuzima i održavanje i razvoj sustava te od tada
u potpunosti brine o ISVU-u.
Krajem 2011. godine završena je izgradnja modula ISVU REST API koji je omogućio
programski pristup podacima i procedurama u ISVU, a sredinom 2012. godine završena je
pilot faza i modul je pušten u standardnu produkciju. Nakon toga je i veza ISVU-a s
ISSP-om i NISpVU-om realizirana putem ISVU REST API-ja. 2014. godine i Merlin je povezan
s ISVU-om putem ISVU REST API-ja.
U periodu od 2013. do 2020. godine obavljene su brojne prilagodbe i nadogradnje sustava,
od kojih su najznačajnije izgradnja podrške za praćenje programskih ugovora (2013.),
prelazak na autentikaciju u ISVU isključivo putem AAI@EduHr elektroničkih identiteta
(2015.) te izgradnja novih modula, Poslijediplomski studiji - za vođenje podataka o
poslijediplomskim studijima i studentima (2015.), Pregled sustava - za pregled zbirnih
javnih podataka (2016.) i Visoka učilišta - za javni pregled podataka visokih učilišta
koja koriste ISVU (2020.).
U sustav se tijekom godina postupno uključuju visoka učilišta, sukladno odlukama
nadređenih sveučilišta ili prema vlastitim željama. 2007. godine ih je bilo 50, a 2013.
100. Trenutno se ISVU koristi na 110 visokih učilišta, s gotovo 140.000 studenata i
preko 25.500 evidentiranih djelatnika (nastavnika i administrativnog osoblja) te gotovo
2.300 studija.
Natrag